- Kategorie blogu
- Tipy, rady a zajímavosti
- O naších produktech
- Recepty
- Štítky blogu



- Úvod
- Blog
- O naších produktech
- de Buyer - profesionální nádobí - tradice - perspektiva
de Buyer - profesionální nádobí - tradice - perspektiva
Přesuňme se do roku 1830 ve Francii. Do období života knižních hrdinů „Bídníků“ Victora Huga, vzniku samostatného státu Belgie a Řecka a například prvního šicího stroje zn. Singers. Do období revolucí společenských i té průmyslové, která přinesla nejen velkou změnu dosavadních společenských poměrů, ale i nepoznané vynálezy, které navždy změnily život obyčejných lidí i v těch nejzapadlejších koutech Evropy. Velice výrazně se mění běžný život, ve velké míře se objevují stroje usnadňující a nahrazující lidskou práci.
V tomto bouřlivém roce se pět řemeslníků z oblasti LE VAL D’AJOL v severozápadní Francii rozhodlo zareagovat na nové možnosti a velkou poptávku a založilo železářskou manufakturu na výrobu potřeb pro zemědělství a železných kotlíků, misek a hrnců pro vaření na otevřeném ohni. Jedním z dodavatelů surového železa byla místní rodinná firma de Buyer, která v té době provozovala kovárnu, drátovnu a válcovny.
V roce 1968 tuto manufakturu přebírá firma de Buyer pod svá křídla a jejím vedením je pověřen čerstvý absolvent inženýrských studií Alfred de Buyer.
V období let 1895 – 1910 probíhá masivní expanze spojená s obrovskými investicemi do vývoje a výroby. Velikost továrny se na vlně průmyslové revoluce zvětšuje na desetinásobek. Staví si vlastní vodní elektrárnu pro pohon strojů a vykročuje razantně do průmyslového věku. V tomto období vychází také první tištěný katalog s produkty manufaktury s názvem „Výrobky z Faymontu“.
V roce 1981 firma otevírá svůj první firemní obchod ve Faymontu – Le Val d´Ajol (Vosges). Vedením firmy se ujímá Hervé de Buyer a zakládá novou značku „de Buyer“. Plně se věnuje marketingovému rozvoji této značky a celé rodinné firmy. V roce 1990 přichází Hervé de Buyer se zlomovým rozhodnutím. Hlavní prodejní kanál firmy – dodávky do francouzských supermarketů a domácích potřeb – podle jeho názoru poškozuje image značky. Značka je vnímána jako běžná součást každodennosti a není tak zvýrazněna její jedinečnost, pokrokovost a kvalita. V důsledku tohoto rozhodnutí značka mizí z běžného trhu a ztrácí tak 50% svého obratu. Tento riskantní krok však firma zvládla skvěle a přiblížila se tak více svému cíli. Stát se značkou pro profesionály.
V roce 1995 přichází s řadou pánví CHOC, profesionálními pánvemi s non-stick povrchem. Přebírá také firmu Matinox, specializující se na výrobu cukrářských potřeb a vybavení cukrárena rozšiřuje svůj výrobní program o tento segment. O čtyři roky později přichází s patentem Elastomoule. Cukrářskými formami založenými na silikonovém základu.
Po úspěšném založení pobočky v USA v roce 2001 přichází zahájení provozu dceřiných společností de Buyer OOO v Rusku a de Buyer Africa v Tunisku. Do výrobního programu firmy přibývá také program Mandolines, ruční krouhače zeleniny. Firma představuje první „Boutique“ katalog určený pro high-end maloobchodní trh, cílený na gurmány a znalce, kteří chtějí vařit s použitím profesionálních produktů také doma. Završuje tak svůj přerod započatý v roce 1990.
V roce 2006 rozšiřuje svou prodejní síť o Ateliér kulinářského umění v Paříži a otevírá další specializované prodejny. Zřizuje také kuchařskou školu „Atelier Hervé de Buyer“ kde je při výuce kuchařského umění kladen důraz na použití špičkového vybavení.
V roce 2011 byla spuštěna výroba pánví Mineral B ELEMENT, ocelové pánve s přídavkem včelího vosku pro vylepšení přirozených vlastností ocelových pánví, vyráběných již od roku 1830. Jako první na světě začíná vyrábět měděné nádobí (PRIMA MATERA)s nerezovým vnitřkem a dnem se speciální feromagnetickou vrstvou, která umožňuje toto nádobí používat také na indukčních sporácích.Rozšiřuje také portfolio o nábytkové jednotky určené pro špičkové restaurační provozy. V roce 2013 završuje celosvětovou expanzi otevřením pobočky pro Jižní Ameriku v Uruguayi.
V současné době dokončuje masivní modernizaci výrobních prostor. Na jejím konci bude nová výrobní hala o rozloze 3400m2, nová administrativní budova a výstavní hala. Tato bezprecedentní investice v historii firmy má za cíl racionalizovat a výrazně zmodernizovat výrobu, podpořit produktivitu a stimulovat rozvoj nových produktů a myšlenek profesionálního gastronomického vybavení.